tisdag 12 april 2011

En galen vecka!

Hej allihopa!

Senaste veckan har varit helt galen! Först fick jag bekräftat att min dotter är komjölksproteinallergiker med allt vad det innebär, sedan blev båda barnen magsjuka med hög feber och mitt i allt detta så har jag en triggerpunkt i ena skuldran som utstrålar smärta genom nacken upp i högra sidan av huvudet och ger migrän. Jag har fått en tid till en läkare om två veckor, underbart ; )
Positivt denna veckan är att vi blivit husägare! Så kul och spännande!

Jag har nu tagit 1 grain AT varje morgon sedan 1:a april, men än så länge känner jag ingen förbättring. Dessutom känner jag mig så vansinnigt yr, men jag vet inte om det beror på AT eller om det bara är ännu ett hyposymptom. Igår gjorde jag mitt tredje salivkortisoltest hos Scandlab. Jag har tidigare gjort ett test efter min förra graviditet som visade på extremt dåliga kortisolnivåer och ett test under min andra graviditet som visade på något förhöjda nivåer av kortisol. Väldigt märkligt tycker jag!!?? Eftersom Scandlab inte heller kunde förstå den enorma differensen (trots graviditeten) så fick jag ett gratis test hemskickat. Det ska bli jätteintressant att se vad det visar. Om kortisolhalterna är låga, så innebär det ju att jag inte kan bli bättre med AT förrän jag stärker mina binjurar. Hoppas svaret kommer snart så jag kan komma igång ordentligt med behandlingen!

Ha en härlig tisdagskväll!

/Anna

4 kommentarer:

  1. Hej Anna, var beställer du din AT? Jag har tidigare beställt Natural Thyroid från Antiaging system men nu skickar de inte till Sverige längre =(

    SvaraRadera
  2. Jag vill också vet, var du beställer AT??

    SvaraRadera
  3. Inkeri Lönnqvist19 april 2011 kl. 03:03

    Hej Anna! Skall följa dej här....håller själv på med min resa tillbaks till hälsa. Och du har helt rätt att ifall du har låga kortisolnivåer, så måste du behandla dina binjurar först innan du kan bli bättre. Binjurarna är grunden till att kunna bli bra igen. Och det bästa...när binjurarna är i skick så kan man kanske slippa även skäöldkörtelhormonerna helt....för då fungerar hela hormonsystemet helt av sig själv.

    Kram Inkeri Lönnqvist

    SvaraRadera
  4. Hej Inkeri! Kul att du vill följa min blogg! Ja, det verkar faktiskt som om det är binjurarna som ställer till mest problem för mig. Kram Anna

    SvaraRadera